DESAIN FASILITAS BANGUNAN HUMANIS DALAM MENINGKATKAN KENYAMANAN TK AN-NUR
:
https://doi.org/10.9744/share.4.2.10-21Keywords:
Sekolah TK, kenyamanan belajar, fasilitas, anak-anakAbstract
Bangunan publik seperti sekolah adalah tempat bagi anak-anak untuk tumbuh, melakukan beberapa kegiatan, dan berinteraksi dengan yang lain. Lingkungan belajar yang baik dapat mengoptimalkan pertumbuhan anak. TK AN-NUR adalah salah satu sekolah di Surabaya yang belum mengoptimalkan fasilitas sekolahnya. Ini adalah alasan mengapa penulis memilih topik ini untuk menganalisis apa yang harus diperbaiki untuk membuatnya lebih baik. Oleh karena itu, penulis menyarankan untuk memperbaiki dan menambahkan beberapa elemen untuk meningkatkan kenyamanan belajar dan bermain untuk lingkungan anak-anak di sekolah ituReferences
Chandra, S. M. 2011. Konsep Perencanaan dan Perancangan. Pusat Penitipan dan Pendidikan Anak Usia Dini di Yogyakarta, 149-150.
Dudek, M. 2008. A Design Manual Schools and Kindergartens. (R. Stein, Ed.) Basel, Switzer¬land. The Deutsche Nationalbibliothek.
Kliment, S. A. 2001. Building Type Basics for Elementary and Secondary Schools. Canada. Library of Congress Cataloging-in-Publication Data.
Lebond, B. 7 Desember 2017. Mengenal Golden Age atau Masa Tumbuh Kembang Anak. https://psyline.id/mengenal-golden-age-masa-tumbuh-kembang-anak/. Diakses tanggal 23 November 2018.
Masnipal. 2013. Siap Menjadi Guru dan Pengelola PAUD Profesional. Jakarta. PT Elex Media Kom-putindo
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and publishing right, and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC-BY) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) followingthe publication of the article, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).